درمان انواع بیماری قلبی

۱۴۲ بازديد

 

با توجه به اینکه مشکلات قلبی سلامت و جان افراد را در سنین مختلف تهدید می‌کنند؛ درمان بیماری قلبی در زمان مناسب اهمیت زیادی دارد. روشی که برای درمان این عارضه‌ها انتخاب می‌شود؛ با توجه به نوع آن معمولا متفاوت است.

انتخاب بهترین دکتر قلب یکی از مراحل حیاتی در مراقبت از سلامت قلب و عروق شماست. قلب یکی از عضلات حیاتی بدن ماست و همچنین مسئول پمپاژ خون به تمامی اندام‌ها است. بنابراین، انتخاب دکتر قلب مناسب می‌تواند تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی شما داشته باشد.

در انتخاب بهترین دکتر قلب، می‌توانید به مواردی مثل تخصص و تجربه کافی، معتبر بودن، نظرات و تجربیات واقعی بیماران قبلی، توانایی برقراری ارتباط موثر، داشتن تجهیزات پیشرفته و فناوری مدرن در مطب یا بیمارستان، هماهنگی با نیازهای شما و همکاری با تیم درمانی متخصص توجه کنید

بیماری قلبی چیست؟

درمان بیماری قلبی پیش از بررسی علت به‌وجود آمدن آن امکان‌پذیر نیست. زمانی که به‌دلایل مختلفی مانند فشار خون بالا، چربی خون بالا، تصلب شرایین، مشکلات مادرزادی و به‌طور کلی عوامل اکتسابی در بافت قلب آسیب به‌وجود بیاد؛ این بیماری ظاهر شده و سلامت افراد را با خطرات جدی مواجه می‌کند.

انواع بیماری قلبی

درمان بیماری قلبی معمولا با توجه به نوع این عارضه و دلیل ایجاد آن توسط متخصص قلب و عروق انتخاب می‌شود. انواع این بیماری به شرح زیر است:

بیماری قلبی مادرزادی یا ارثی

زمانی که فرد از بدو تولید با مشکلات قلبی درگیر باشد به آنها بیماری مادرزادی می‌گویند. از شایع‌ترین این عارضه‌ها می‌توان به نقص مادرزادی در دهلیزها یا اختلال در دیواره بین بطن‌ها اشاره کرد. درمان بیماری قلبی در کودکان باید سریعا دنبال شود.

بیماری‌های کاردیومیوپاتی

زمانی‌که عارضه به‌صورت مستقیم روی ماهیچه‌های قلبی اثر بگذارد و نتیجه آن، ایجاد اختلال و مشکل در پمپاژ خون باشد، در دسته کاردیومیوپاتی قرار گرفته و مشکلات شدیدی برای بیمار به‌جود می‌آورد.

آریتمی‌های قلبی:

درصورتی‌که مشکلات قلبی به‌دلیل ایجاد اختلال در مسیر جریان‌های الکتریکی قلب به‌وجود بیایند؛ معمولا بیمار با علائمی مانند نامنظمی در ضربان و تپش قلب مواجه می‌شود. این بی‌نظمی می‌تواند شامل افزایش یا کاهش ضربان باشد.  

علائم بیماری‌های قلبی

بیماری‌های قلبی بسیار متعدد هستند و دلایل ایجاد آنها نیز با یک‌دیگر تفاوت دارد. اما در بسیاری از مواقع بیماران با عارضه‌های متفاوت علائم یک‌سانی دارند. این موضوع تشخیص و انتخاب راه درمان را کمی مشکل می‌کند.

به‌طور کلی از اصلی‌ترین علائم انواع بیماری‌های قلبی می‌توان به تنگی نفس، درد مزمن یا ناگهانی قفسه سینه، تپش قلب، حالت تهوع، ضعف شدید، سردی نوک انگشت‌ها، درد گردن و فک پایین، ضعف، خستگی، غش کردن و تعریق زیاد اشاره کرد.

درمان بیماری قلبی چگونه است؟

زمانی‌که با هرکدام از علائم گفته‌شده روبه‌رو شدید؛ باید حتما به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. پزشک پس از بررسی سابقه‌های بیماری، شرایط سنی و با استفاده از روش‌های مختلف، ابتدا نوع بیماری را تشخیص می‌دهد و سپس بهترین راه درمان را برای آن انتخاب خواهد کرد.

این بیماری با توجه به نوع آن می‌تواند تنها با مصرف داروهای مختلف مانند رقیق‌کننده‌ها، نیترات‌ها، مسدودکننده‌های بتا یا استاتین‌ها درمان شود. این داروها ممکن است با عوارض همراه باشند. همچنین قطع ناگهانی آنها احتمال تشدید علائم را به‌همراه دارد.

درصورتی‌که مشکل تجمع چربی در رگ‌های خونی یا دیگر عارضه‌ها با مصرف دارو برطرف نشود؛ باید از روش‌های جراحی یا مداخله‌ای مانند آنژیوپلاستی کرونری که به آن فنر زدن نیز می‌گویند، پیوند عروق کرونر و در مواردی که آسیب به بافت‌های قلب خیلی زیاد است، پیوند قلب استفاده کرد.

جمع‌بندی

برای درمان بیماری قلبی ابتدا باید پزشک متخصص، نوع این عارضه را مشخص کند. سپس با توجه به دلیل ایجاد مشکل و شدت آن ابتدا استفاده از داروهای مختلف مانند استاتین‌ها یا رقیق‌ کننده‌ها تجویز می‌شود. اگر مصرف دارو تاثیر نداشت؛ روش‌های مداخله‌ای و جراحی گزینه‌های دیگر درمان به‌شمار می‌آیند. تمامی افراد با علائم انواع بیماری قلب باید به بهترین پزشک متخصص قلب تهران یا شهر محل سکونت خود مراجعه کرده و تشخیص و درمان مناسب را دریافت کنند.

 

یک دکتر خوب قلب و عروق در تهران، به تخصص عالی در این حوزه، تجربه گسترده، و داشتن مهارت‌های بالینی برتر احتیاج دارد. این دکتر باید به‌روزترین دانش و تکنولوژی‌های پزشکی را برای تشخیص دقیق و درمان بیماری‌های قلبی داشته باشد و از رویکردهای نوین در درمان استفاده کند.

ارتباط موثر و صمیمی با بیماران، ارائه راهنمایی‌های کامل و شفاف، و پشتیبانی پس از درمان از ویژگی‌های مهم یک دکتر خوب در این زمینه است. از طریق این ویژگی‌ها، این دکتر قادر خواهد بود تا مراقبت از بیماران را تا حد امکان بهبود دهد و به سلامتی و کیفیت زندگی آنها کمک کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.