Master (شما) درمان میگرن در 5 دقیقه در روز

۲۹,۸۱۶ بازديد

 

دانستن اینکه چطور میتوان از میگرن پیشگیری کرد، اغلب میتواند نخستین گام مدیریت میگرن باشد. درد و ناراحتی ناشی از میگرن عصبی میتواند افراد را دچار اختلالات خواب نماید. افرادی که دچار این نوع میگرن میشوند، علائمی همچون تغییرات بینایی، نداشتن دید کافی، نقاط کور، دیدن خطوط زیگزاگ، جرقههای نور یا ستاره را تجربه میکنند. این نوع از میگرن در صورتی که به صورت دوره ای در افراد اتفاق بیفتد، باعث ایجاد حالت عصبی و بد خلقی می شود و گاهی ممکن است باعث افزایش استرس در افراد شود، در واقع شرایط محیطی تاثیر فراوانی در ایجاد این بیماری دارند. در سردرد میگرنی شخص دچار تهوع و دوران سر است، اما سردرد معمولی نشانه دیگری ندارد که با استراحت، مصرف دارو و نوشیدن آب قابل رفع است. شواهد علمی نشان داده است که تشخیص و حذف مواد غذایی غیر قابل تحمل یا آلرژیک زا باعث می شود علائم میگرن و سردرد مانند درد در پشت چشم ها را کاهش دهد یا از بین ببرند. اضطراب و استرس، استفاده بیش از حد از لوازم تلفن همراه و موقعیت نامناسب بدنی یکی از مهم ترین دلایل ابتلاء کودکان به میگرن است که با رعایت برخی نکات توسط کودکان و والدینشان این عارضه قابل متخصص مغز و اعصاب تهران کنترل خواهد بود.

معمولاً برای درمان میگرن عصبی در خانه میتوان از مسکنهای بدون نسخه مانند آسپرین یا ایبوپروفن استفاده نمود، اما مصرف زیاد یا طولانی مدت این داروها و همچنین سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) ممکن است باعث زخم، درد معده یا خونریزی شوند. از عوارض این داروها تهوع، سرگیجه، درد عضلانی یا مزه بد دهان میتوان اشاره کرد. چشم درد: درد میگرن اغلب در شقیقهها یا پشت یک چشم یا گوش احساس میشود. عوارض و خطرات ناشی از میگرن شبکیه بیشتر است؛ بنابراین توصیه میشود در صورت مشاهده علائم در اولین فرصت به متخصص میگرن چشمی مراجعه کنید. داروهای تخصصیتر میگرن شامل تریپتانها یا ارگوتامینها هستند که آنها را میتوان برای کسانی توصیه کرد که مسکنهای ساده بر آنها تأثیر ندارند. اولین توصیه درمانی برای این نوع از سر دردها، استفاده از مسکن هایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن است، همچنین برای تهوع و پیشگیری از حمله، استفاده از آنتی امتیک توصیه میشود. اگر سردرد های شما معمولا از نوع میگرنی است حتما به محض بروز نخستین نشانه ها فضا را تاریک یا از چشم بند استفاده کنید . شما باید آب لیمو و نمک را در یک لیوان آب ریخته و به هم بزنید، اکنون معجون درمان میگرن شما آماده است و با نوشیدن آن درعرض 30 ثانیه نشانه های بهبود را حس می کنید.

انگشتان شست دست را در پایین پیشانی بگذارید، دقیقا زیر ابرو ها، اما در این تکنیک ماساژ به سمت پیشانی فشار بیاورید، باز هم می گوییم که فشار نباید باعث ایجاد درد شود و باید تنها باید محکم باشد. دلایل شایع کشیدگی عضلانی عبارتند، از فشار بیش از اندازه، خستگی زیاد بعد از یک روز کاری دشوار و طرز قرارگیری نادرست سر حین نگاه کردن طولانی به صفحه کامپیوتر. مطالعات نشان می دهد، استفاده از عصاره نعنا فلفلی خوراکی بعد از یک ماه حملات میگرنی را به طور معنا داری کاهش پیدا می کند. داروهایی همانند ایبوپروفن، آسپرین ها یا استامینافن هایی که برای درمان سردرد استفاده می شوند، اسپرهای استروئیدی بینی یا آنتی هیستامین هایی که برای درمان عفونت های سینوسی استفاده می شوند ممکن است باعث تسکین شوند اما در موارد حضور احتمالی علل جانبی باید از مصرفشان تا ویزیت پزشک خودداری نمود. بههمین دلیل با کاهش محرکهای غذایی و ایجاد یک رژیم متعادل، کاهش استرس و مصرف برخی از داروهایی که مورد تایید پزشک متخصص است، میتوان این بیماری را درمان نمود. با رعایت برخی موارد کلی مانند حفظ آرامش در زندگی، داشتن خواب و استراحت کافی، عدم مصرف مواد الکلی و مخدر و رژیم غذایی مناسب میتوان تا حد زیادی از بروز این عارضه پیشگیری کرد.

بوتاکس مانند یک سد راه در این مسیر است و مواد شیمیایی را قبل از رسیدن به انتهای عصبی اطراف سر و گردن متوقف میکند. بعید است کسی در زندگی خود سردرد را تجربه نکرده باشد. مزمن: این نوع میگرن به بیمارانی گفته میشود که حملات را به صورت مکرر و بیوقفه تجربه میکنند. سردرد تنشی نوع خاصی از سردرد است که اغلب در افراد افسرده یا کسانی که تحت استرس مزمن قرار دارند ایجاد میشود. درد ضرباندار در یک یا هر دو طرف سر: درد ضرباندار نشانه کلاسیک میگرن است. طریقه مصرف: ریشه زنجبیل را چند دقیقه در آب جوش بخیسانید و بهعنوان چای بنوشید یا نسبت های مساوی از آب زنجبیل و آب لیمو را مخلوط و میل کنید. ناگفته نماند که استفاده از برخی دستگاهها میتواند جز راههای درمانی محسوب شود که بهصورت سربند بر روی سر قرار میگیرند و شما میبایست روزانه به مدت 20 دقیقه از آن استفاده کنید. از کمپرس سرد استفاده کنید تا رگ های خونی منقبض شود و جریان خون به سر کاهش پیدا کند، در نتیجه درد نیز کمتر می شود.

کاهش ناگهانی سطح سروتونین مغز ممکن است از طریق انتشار نوروپپتیدها یا رگ های خونی منقبض باعث سردرد شود. اما اگر میگرن چشمی دارید حتی اگر به خودش درمان شود، بهتر است در مورد علائم خود با پزشک مشورت کنید. در مطالعه ای که روی بزرگسالانی که دچار سردردهای میگرنی مزمن هستند انجام شد، تزریق بوتاکس تعداد کل روزهای حملاتی میگرنی آن ها یا حتی انواع دیگر سردرد را کاهش داد. اورای بینایی در همه افراد مبتلا یکسان نیست و ممکن است به صورت نقاط نورانی یا فلش های (نورهای ناگهانی) لحظه ای هم ایجاد شود و یا ممکن است بخشی یا کل بینایی چشم را در زمان مشخصی از بین ببرند. انسان بیشترین نسبت عرض شکاف پلکی نسبت به کل بدن را در میان مهره داران دارد. کمآبی بدن ممکن است علت سردرد باشد. آب لیمو ترکیب موثر در درمان میگرن است که یک تاثیر باور نکردنی در قلیایی کردن بدن داشته و هنگام ترکیب با نمک صورتی هیمالیا اثر آن چند برابر می شود. زنجبیل که بهعنوان اکسیری برای آرام کردن سردرد معروف است، یک درمان خانگی سردرد است که باعث تسکین فوری میشود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛فیض متخصص قرنیه و چشم پزشک اظهار داشت: بیماری میگرن چشمی در اثر اختلالات مغز و اعصاب و سردردهای شدید ایجاد میشود که در صورت درمان نکردن به موقع آن این بیماری اثرات خود را در چشم نمایان میسازد.

در این روش درمانی، یک پزشک بسیاری از سوزنهای یکبار مصرف نازک را در چندین قسمت از پوست شما در نقاط مشخص قرار میدهد. شما میتوانید بهراحتی از طریق سایت سامانه دکتریاب با پزشک مد نظر خود تماس گرفته و مشاوره تلفنی دریافت کنید. شما میتوانید از طریق لینک زیر در سامانه نوبتدهی آنلاین دکتریاب که برای پزشکان سراسر کشور است بهصورت آنلاین نوبت دکتر مغز و اعصاب را رزرو کنید. سروتونین یک ماده شیمیایی در مغز است که نقش های مهمی در بدن شما دارد. علت آن ممکن است مرتبط با ماده شیمیاییای بهنام سروتونین باشد که به هورمون “احساس خوب” معروف است. اگرچه مطالعات قطعی در مورد استفاده از طب سوزنی جهت درمان میگرن نشده است، اما در بعضی بیماران ممکن است موثر باشد. همچنین صفحه های ضد تابش را به رایانه خود اضافه کنید و از لامپ های فلورسنت طیف روز در چراغ های خود استفاده کنید. سیمیوال داروی تخصصی از نوع “ضد صرع” است و برای درمان انواع صرع، دردهای نوروپاتی، اختلالات دو قطبی و پیشگیری از سردردهای میگرنی استفاده میشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.