لوگو چیست؟

۲ بازديد
طراحی لوگو چیست؟ یک مخاطب عادی معمولاً 7 ثانیه طول می کشد تا درباره برند شما قضاوت کند. مسلماً، این دریچه کوچکی برای شماست تا همه چیزهایی را که به عنوان یک شرکت ارائه می دهید فشرده کنید تا شما را از رقبا متمایز کند. مدت زمان بیشتری طول می کشد تا یک تارت پاپ در توستر گرم شود. اما کاری وجود دارد که می توانید برای کمک به این روند انجام دهید.

با طراحی لوگو، شما یک ابزار ارتباط بصری دارید که به شما کمک می کند در کمتر از 7 ثانیه مخاطب را جذب خود کرده، و پیام خود را به مخاطب منتقل کنید. لوگوها از متن، رنگ، شکل و تصاویر تشکیل شده اند. این به عنوان یک ابزار برای ارتباط برند شما با مشتری استفاده میگردد. لوگو شما به مخاطبان اطلاع می دهد که صنف کاری شما چیست و چه خدماتی را ارائه میدهید. لوگو یک جورایی همانند پرچم یک کشور است!

هدف از طراحی و استفاده از لوگو چیست؟
لوگو شما چیزی بیش از یک دکور برای زیبا کردن برند شما و بسته بندی های شما است. شما میتوانید از لوگو به عنوان یه سلاح برای جذب مخاطبین و متمایز کردن کسب و کار خود با سایر کسب و کارها استفاده کنید.

جدا از اینکه چهره کسب و کار شماست، به شما امکان می دهد بر تصمیمات مصرف کننده تأثیر بگذارید. یک تحقیق نشان داده است که مصرف کنندگان برای هویت بصری یک شرکت ارزش قائل هستند. 74 درصد از مصرف کنندگان این را به عنوان یک عامل تعیین کننده هنگام تصمیم گیری برای خرید ذکر می کنند. پس داشتن یه لوگو جذاب میتونه شما رو به فروش برسونه!
برای سفارش طراحی سایت و طراحی لوگو کلیک کنید.

این اولین چیزی است که می بینند و از آنها دعوت می کند تا در مورد کالاها و خدمات یک شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند

شما می توانید از این به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنید و ثبات برند را افزایش دهید، که می تواند درآمد شما را تا 33 درصد افزایش دهد!

معرفی انواع متداول لوگو
هنر طراحی لوگو به شکل های مختلفی رخ میدهد. بیش از چندین راه مختلف برای شما وجود دارد که بتوانید خود را در بازار معرفی کنید. آشنایی بیشتر با انواع مختلف لوگو به شما امکان می دهد گزینه های خود را گسترده تر کنید و همچنین بفهمید کدام یک برای تجارت شما مناسب تر است.

1. لوگوی نوشتاری
لوگو نوشتاری نوعی لوگو است که کل نام کسب و کار شما را به تصویر می کشد. این به مخاطبان شما امکان می دهد تا با نام کامل شما بیشتر آشنا شوند و این گزینه ای عالی برای شرکت های جدید است. این طرح توسط برندهای بزرگی مانند کوکاکولا و گوگل استفاده می شود!

2. لوگوی تصویری
هر لوگویی همراه با متن نیست. برخلاف طرح‌هایی که تاکنون در مورد آن صحبت کرده‌ایم، لوگوی تصویری از نقاشی‌ها به عنوان شناسه برند استفاده می‌کند و نه چیز دیگری. شرکت های معروفی مانند استارباکس و اپل از این سبک استفاده کردند. در عین خلاصه و ساده بودن بسیار زیبا و چشمگیر هستند.

3. لوگوی تلفیقی
لوگوی تلفیقی هر دو طرح ذکر شده در بالا را جفت می کند. هم از نوشتاری و تصویری استفاده میشود که در نهایت علاوه بر حرفه ای بودن شما در کار خود، زیبایی و جذابیت خود را به رخ میکشد. از لوگو های تلفیقی معروف میتوان به برگر کینگ و پپسی اشاره کرد!

هنگام انتخاب لوگو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
علاوه بر انتخاب بین انواع طراحی لوگو، فاکتورهای دیگری در هنگام ایجاد لوگو نقش دارند. شما همچنین می خواهید به سایر جنبه های مهم فکر کنید، چه از ابزار ایجاد لوگو استفاده می کنید یا با یک شرکت برندسازی کار می کنید.

فقط انتخاب بهترین طرح ها کافی نیست و نیازمند فاکتور های دیگری است!

همچنین ضروری است مطمئن شوید که در نهایت لوگویی به دست می آورید که به شما امکان می دهد به اهداف کسب و کار خود برسید. این بخش سه ویژگی مهم را نشان می دهد که به شما در انتخاب لوگوی مناسب برای برندتان کمک می کند…

مطمئن باشید که شما نمی خواهید موارد زیر را فراموش کنید…

مقیاس پذیری: یک لوگوی موثر یک لوگوی کاربردی است. شما می خواهید مطمئن شوید که لوگوی شما در ابعاد یا اندازه ها و رنگ های مختلف به خوبی نمایش داده شده و دائماً به چشم بیاید. این به شما این امکان را می دهد آسان تر از آنها برای استفاده در سایر مواد مانند کارت ویزیت یا تبلیغات داشته باشید. به صورت کلی لوگوی شما باید واضحه، خوانا و به سادگی قابل درک باشد.
اهداف برند: آیا می‌خواهید برند شما به‌عنوان هیجان‌انگیز شناخته شود؟ آیا می خواهید براق و مجلسی به نظر برسد؟ شناسایی اهداف برند شما نقش مهمی در انتخاب لوگو دارد. بهتر است بازار خود را مطالعه کنید تا بیشتر متوجه شوید که چگونه می توانید شرکت خود را منحصر به فرد و به یاد ماندنی معرفی کنید.
رقبا: می گویند تقلید بهترین تعارف است. اما این موضوع در مورد طراحی لوگو صدق نمیکند. این ممکن است مشتریان را گیج کند و تأثیر هویت برند شما را کاهش دهد. شما می خواهید مطمئن شوید که لوگوی شما شبیه سایر لوگو های موجود در بازار نیست تا از این امر جلوگیری کنید. به علاوه، این همچنین از گرفتار شدن شما در دعاوی ناخواسته مربوط به ثبت لوگو (لوگوی شما قبلا جایی ثبت نشده باشه) جلوگیری می کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.