تفاوت ماشین لباسشویی دوقلو و اتوماتیک

۳,۴۸۰ بازديد


همانطور که می دانید ماشین لباسشویی به یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی در دنیای امروز تبدیل شده است زیرا کار شستن لباس ها را که کاری زمان بر محسوب می شود آن هم در کمترین زمان انجام می دهد. به همین دلیل در هر خانه ای مدلی از آن پیدا شده است. با این حال، از آنجایی که مشتریان نیازهای متفاوتی دارند، شرکت های تولیدی معمولاً آنها را در طرح ها و مدل های مختلف تولید می کنند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم دو مدل از پرفروش ترین ماشین لباسشویی ها را معرفی کنیم تا بتوانید تفاوت های ماشین لباسشویی دوبل و ماشین لباسشویی اتوماتیک را بدانید و بدانید که کدام یک مناسب نیاز شماست.

معرفی ماشین لباسشویی اتوماتیک

جدیدترین ماشین لباسشویی که وارد بازار شده و تقاضای زیادی دارد ماشین لباسشویی اتوماتیک است. این نوع ماشین لباسشویی به طور کلی به دو دسته ماشین لباسشویی اتوماتیک و ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک یا خشک کن کامل تقسیم می شود. در هر دو مدل ماشین لباسشویی فرآیند شستشو یکسان است، یعنی آب را استخراج می کنند، شستشو می دهند، تخلیه می کنند و بدون دخالت دست کاملاً اتوماتیک خشک می شوند، اما تفاوت هایی نیز دارند. برای تعمیرات لباسشویی بوش می توانیم از خدمات ما استفاده کنید.


تفاوت این دو ماشین لباسشویی را می توان در نحوه خشک کردن لباس ها ذکر کرد، زیرا یک ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک از سیستم گرمایش الکتریکی برای خشک کردن لباس ها استفاده می کند در حالی که ماشین لباسشویی اتوماتیک فقط از سیستم گرمایش استفاده می کند.

ماشین لباسشویی های اتوماتیک در محل قرار گرفتن درب و نحوه چرخش موتور با ماشین لباسشویی تفاوت دارند و گاهی درب از جلو و گاهی از بالا باز می شود. ماشین‌های لباسشویی درب جلویی که از درام‌های افقی استفاده می‌کنند، اغلب با چرخاندن آن‌ها به طرفین با استفاده از نیروی دستگاه شستشو می‌شوند. در ماشین لباسشویی های درب بالا با درام عمودی، از پروانه مرکزی برای چرخاندن لباس ها استفاده می شود.

مزایای استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک

ماشین لباسشویی اتوماتیک مزایای زیادی دارد که باعث محبوبیت روز به روز آن شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این قسمت به تعدادی از آنها اشاره کنیم تا متوجه شویم.

شستشوی اتوماتیک بدون مخلوط کردن دستی

ماندگاری بالا و عمر طولانی

زیست محیطی

فضای کمی را اشغال می کند

وجود برنامه های مختلف شستشو

امنیت بالا

معایب استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک

اگرچه تولیدکنندگان با ساخت ماشین لباسشویی اتوماتیک سعی در کاهش معایب ماشین لباسشویی دارند، اما باز هم معایبی وجود دارد که در این قسمت به آنها اشاره می کنیم.

قیمت بالا نسبت به مدل های دیگر ماشین لباسشویی

مصرف انرژی بالا

تعمیرات پیچیده و گران قیمت.

معرفی ماشین لباسشویی دوبل

یکی دیگر از ماشین لباسشویی های قدیمی موجود در بازار که به عنوان ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک به فروش می رسد، ماشین لباسشویی دوبل است. همانطور که از نام این دستگاه پیداست دارای دو مخزن است که به صورت جداگانه و اتوماتیک شستشو و خشک می شوند. این مدل ماشین لباسشویی نه تنها ظرفیت بالایی دارد، بلکه به لطف استفاده از موتور اسنکرون می توانند شستشوی باکیفیتی انجام دهند. این ویژگی ماشین های لباسشویی دوبل باعث شده است که شستن تعداد زیادی لباس تنها در یک بار شروع شود. به همین دلیل در مصرف آب و انرژی نیز صرفه جویی می شود که برای خانواده های پرجمعیت بسیار گران تمام می شود.

این نوع ماشین لباسشویی ها به گونه ای طراحی شده اند که با افزایش بار، سرعت شستشو کاهش می یابد و امکان شستشوی عمیق تر و عدم ایجاد لکه بر روی لباس را فراهم می کند. علاوه بر این، این ماشین مانند سایر ماشین‌های لباسشویی دارای پرزگیر، لوله‌های آب و حباب‌ساز است که کار را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌کند.

مزایای استفاده از ماشین لباسشویی دوبل

ماشین لباسشویی های دوبل اگرچه قدیمی هستند و برنامه های شستشوی متنوعی ندارند، اما مزایایی دارند که در این فصل به آنها اشاره می کنیم.

قابلیت پف کردن لباس را دارد

صرفه جویی در مصرف آب و انرژی

اقتصادی شد

قابلیت کف کردن و شستشوی با کیفیت را دارد

قابلیت افزودن پارچه در هنگام شستشو را دارد

معایب استفاده از ماشین لباسشویی دوبل

هنگام ساخت دو ماشین لباسشویی، بسیاری از فناوری های مدرن استفاده نمی شود، بنابراین مشکلاتی وجود دارد که در این قسمت به توضیح برخی از آنها می پردازیم.

بارگیری و تخلیه دستی لباس

امنیت پایین

نیازی متفاوت برای شکستن سیستم

آسیب به پارچه برخی لباس ها

جداسازی مخزن شستشو و خشک کن و اشغال فضای زیاد

اگر می خواهید یکی از ماشین لباسشویی ها را داشته باشید بهتر است به سایت برندچی مراجعه کنید زیرا به راحتی می توانید قیمت دوبله پاکشوما را با سایر برندها مقایسه کنید و انتخاب خود را آسان کنید.

تفاوت ماشین لباسشویی دوبل و اتوماتیک

به طور کلی ماشین های لباسشویی دوبل و اتوماتیک از نظر طراحی، روش نظافت، هزینه خرید و تعمیر، مصرف آب و انرژی و نحوه نصب و راه اندازی با یکدیگر تفاوت دارند که در این قسمت به تفصیل به آنها می پردازیم. مقاله، ما به آنها پرداخت می کنیم. برای دریافت خدمات پس از فروش بوش با ما تماس بگیرید.


جنبه طراحی

اولین تفاوت قابل مشاهده بین ماشین لباسشویی دوبل و اتوماتیک طراحی آن است. زیرا در ماشین لباسشویی های دوبل، از آنجایی که دو ظرف جداگانه برای شستشو و خشک کردن وجود دارد، به دو وان نیاز است، بنابراین طراحی برای زیباسازی واحد کمی پیچیده و محدود است. اما در ماشین لباسشویی های اتوماتیک با توجه به اینکه بار فقط در یک ظرف شستشو و خشک می شود وان وجود دارد و طرح های متنوع آن امکان پذیر است. بنابراین، هنگام انتخاب ماشین لباسشویی اتوماتیک، گزینه های بیشتری دارید، بنابراین می توانید دستگاهی را خریداری کنید که با سایر لوازم خانگی آشپزخانه شما سازگاری بیشتری دارد.

نحوه تمیز کردن

اگرچه تمامی ماشین های لباسشویی با هدف تسهیل در فرآیند شستشو به بازار عرضه می شوند، اما همانطور که اشاره کردیم برخی از آنها همچنان نیازمند دخالت انسان هستند.

در ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک نحوه تمیز کردن لباس‌ها به این صورت است که فقط افراد باید لباس‌ها را بارگیری کنند و سپس دکمه را فشار دهند تا مراحل شستشو به ترتیب درست انجام شود و لباس‌های تمیز و خشک شده در انتها ظاهر شوند. علاوه بر این، در ماشین‌های لباسشویی دوقلو، افراد باید ابتدا لباس‌ها را بارگیری کنند و یک دکمه را فشار دهند تا فرآیند شستشو آغاز شود. باید به صورت دستی مقداری آب و مواد شوینده را داخل مخزن بریزید. پس از شستن، آب را خالی کرده و لباس را از وان لباسشویی به وان خشک کن منتقل کنید تا خشک شود و پارچه تحویل داده شود.

هزینه های خرید و نگهداری.

در ساخت ماشین لباسشویی دوبل از قطعات کمتری استفاده می شود و این یعنی هزینه خرید آن نسبت به سایر ماشین لباسشویی ها کمتر است. اما ماشین های لباسشویی اتوماتیک به دلیل استفاده از قطعات پیچیده تری گرانتر هستند.

مصرف آب

همه ماشین های لباسشویی برای شستشو به مقدار کمی آب نیاز دارند، بنابراین یکی از وسایلی هستند که بیشترین مصرف آب را دارند. این موضوع باعث شده تا تولیدکنندگان برای صرفه جویی در هزینه به دنبال ماشین هایی باشند که بتوانند لباس های بیشتری را با کمترین مقدار آب بشویند.

واشرهای دوبل نسبت به سایر واشرها آب کمتری مصرف می کنند زیرا میزان آب آن در دست افراد است. اما در ماشین لباسشویی اتوماتیک چون فشار آب باید در تمام مراحل یکسان باشد مصرف آب افزایش می یابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.